Followers

Saturday 16 June 2012

HINT PART YANG AKN DATANG




“Azza pasti ke nak?takkan menyesal nanti?” Kata mak azzah.
“ Nak menyesal apa mak,  kan mak dah cakap yang abang ariee sendiri dah terima pinangan dari orang tu dan Azza akan melangsungkan majlis dalam waktu terdekat ini. Mak nak apa lagi azza nak cakap mak?” Esakkan dari aku mula kedengaran di corong telefon. Mak maafkan anakmu.
“Azza dah reda dan pasrah mak, andai ini kebahagian untuk mak dan keluarga kita . Azzah terima dengan hati yang tenang mak.  Andai ini sudah tersurat yang jodoh azza bukan untuk abang Hafiz tapi untuk orang lain Azza terima mak. Azza terima” Aku bersuara sayu dan longlai dan tanpa di ssngka air mataku  laju mengalir sambil menekan butang merah pada telefon bimbitn. Aku terus baring ke katil. Lama-lama kau berasa penat dan terus tertidur dan ingin melupakan masalah-masalah yang berlaku.
******************************************************************
Aku  masih dalam kesedihan, hendak bercakap dengan kak rina...nadia dan dhiya pun aku dah malas. Aku lebih suka memerap di dalam bilik dan hanya bercakap bila perlu sahaja serta  akan keluar makan seadainya kak rina,nad dan dhiya keluar dari rumah. Aku berasa  kepala aku pening dengan pelbagai-bagai soalan dari mereka sekarang. Aku tidak sedia menjawab sebarang pertanyaan dari mereka. Maafkan Azzah.
Aku merenung cincin yang sudah tersarung pada jari manisku. Aku teringat perbualan dengan mak tempoh hari.
“Kalau tu keputusan azza,  mak tak boleh buat apa lagi dan mak sentiasa sokong cuma mak tak mahu nanti Azza menyesal bila azza da khawin Azza masih ingat kat si Hafiz. Berdosa jika kita ingat orang sedangkan kita da berkhawin nak. Ingat pesan mak ini, kamu kena lupakan si Hafiz jika kamu sudah sah menjadi isteri orang” Kata mak dengan lembut. Menitis air mata Azza apabila abang Ariee menyatakan yang majlis pernikahnya akan diadakan hujung bulan ini.cepat benar rasanya..


p/s: nie sedikit dari part akn datang.. insyllh next week saya upkn full part...nie versi tak berapa edit. ok la nk cari mkanan. mlm nie tak balik.. ad program kat offce. 

No comments:

Post a Comment